Tävling förra helgen!

Hej igen!
 
Förra helgen var jag och Nero äntligen iväg och tävlade igen! Var åtta månader sedan sist. Var en lokal 80cm i Trolleholm och det gick jättebra. :-) 
 
I vintras var jag och Nero i Dagstorp och hoppade en 85 och en 95. Började med 85 och det gick jättebra fram till tredje sista hindret där han stannade. Han har aldrig stannat med mig innan vilket gjorde att det blev en stor chock. Tror att det blev alldeles för mycket för hans huvud och att han skrämt sig själv vilket gjorde att det tog stopp. Dessutom var väl inte min ridning på honom helt hundra vilket gjort att han fått lösa en del själv vilket funkar ett tag bara. Där efter pga lite olika anledningar blev det mycket vila för Nero och i mars blev han min (äntligen efter nästan två år<3).
 
Hela våren och sommaren har gått till att bygga upp honom och få oss mer samspelta. I allt detta fick han dessutom en sparkskada där han fick sys samt skadade ett öga så en del tid har gått till återhämtning också. För någon månad sedan hjälpte Vicki mig att hoppa igång honom och startade därefter en 80 i Kågeröd vilket gick bra. Man märkte att han var osäker på oxrarna men när han väl kom över och runt gick det superbra! Där började jag hoppa honom och sedan var det dags att tävla! 
 
Från början fick vi en jättebra framridning där Nero var avslappnad och väldigt trevlig. Inte så stressad alls som han var i början när vi åkte ut på tävlingar. På framhoppningen hoppade han suuper! Inne på banan fick vi med oss två bommar i farten, men vi kom runt utan att han stannade vilket var en stor seger i sig! Var ett hinder mot publiken han tvekade lite på men det var inget stort alls. Denna gången kändes det att vi vuxit som ett team och att vi löste uppgiften tillsammans. Även om det inte var perfekt hade vi KUL och det är det viktigaste. Vi båda har förbättrat självförtroendet, både generellt och till varandra och det kändes att vi ridit ihop oss mycket mer. Verkligen superkul! Är extremt nöjd och det var en stor tyngd som lättade från axlarna att komm över denna tröskeln. 
 
För övrigt tränar vi på. Ridningen blir bättre och bättre men där är mycket att jobba på hos oss båda, samma med Myggan. Jag har även börjat gymma för att bli starkare i min sits och hållning, så hoppas det ger resultat. I måndags var Nero hos tandläkaren och ruinerade sin matte, men fick åtgärdat lite småproblem. Inget stort vilket var skönt och han fick även beröm för att vara i väldigt fint skick. Kul! Imorgon ska mina två rallyråttor få åka till skogen och mysa, första gången för Myggan så vi får se om vi överlever eller inte :-) 
 
Suddig bild från framridningen på tävlingen, men titta vilken trav han ligger inne med nuförtiden!
Bilden kan innehålla: en eller flera personer, personer som rider, häst, utomhus och natur