Wow.. Det var länge sedan!

 
Det var minst sagt ett bra tag sedan jag uppdaterade här! Tänk att det nästan gått fyra år sedan jag skapade bloggen. Har hänt en hel del! 
 
Som man har kunnat följa i bloggen fick jag ta bort min ponny i December 2014 och där efter började jag rida hos Vicki i Januari. Där är jag fortfarande kvar :-) Hästarna på bilderna ovan är numera mina och jag är lycklig ägare till två fantastiska hästar. Minneola på första bilden kallas Myggan och är ett sto f. 2014. Köpte henne som nyss bliven tvååring 2016, så har faktiskt haft henne i över två år redan. Det har varit mycket jobb och tålamod med diverse skador etc, men nu har vi äntligen kommit igång på riktigt! Bilden är helt färsk, från gårdagen vilket var hennes livs första träning. Skötte sig superbra! Nerello, Nero, på andra bilden är en valack född 2011. Tidigare har han gått löp, men höll inte riktigt standarden som krävdes. Började rida honom sommaren 2016 då en kompis köpte honom (i stort sett direkt från banan) och i våras blev han äntligen min. Det är en mycket känslig häst i både kropp och knopp så har lagt och lägger massor av arbete på grundridning och för att få honom stark. Under förra hösten tävlade vi lättare klasser i hoppning upp till 90cm och nu är det äntligen dags att komma ut igen efter ett uppehål pga olika anledningar. 
 
För övrigt tog jag studenten i somras (sist jag skrev här gick jag fortfarande i högstadiet tror jag haha) och just nu pluggar jag historia paralelt med jobb och alla hästar. Rider ju och tar hand om Vickis hästar fortfarande :) Tanken här är att bara ventilera och kunna skriva när jag blir sugen, precis som innan. Kul att bloggen ligger kvar efter dessa år, så man kan se tillbaka på vad man har gjort och vart man tagit sig. 
 
Allt gott!
Matilda