Månad för månad 2018

Januari
I januari började min sista termin på gymnasiet, jag fick nytt jobb som lokalvårdare på en tandläkarklinik och jag var på skidsemester i Sälen. Firade tre år med hästarna i stallet <3 Red på myggan för första gången och fick hem lill-skräp. Peder vann jerreingpriset för andra året i rad och gjorde alla simmare upprörda ;-)Bilden kan innehÃ¥lla: berg, himmel, snö, natur och utomhusBilden kan innehÃ¥lla: en eller flera personer, personer som rider, häst, utomhus och natur
 
Februari:
Åkte till Göteborg Horse Show med Vicki och Emy, köpte nya (dyra) stövlar och mös en heldag med fina hästar och shopping. Tävlade årets första lokala med Nero och även klubbtävling med Lillan, Nero och Lady. Tränade på med hästarna och kämpade på med allt skolarbete.
Bilden kan innehålla: en eller flera personer, personer som rider och häst
Bilden kan innehålla: en eller flera personer, personer som rider, häst, utomhus och naturMars:
Startade min första tävling med skräp och kammade hem en andraplats på drygt 74%! Åkte iväg och tränade en del med Lillan för My. Hector blev vår och jag köpte dessutom Nero! Avslutade med en resa till Krakow med mamma. Ställde ut med vårt UF-företag på mässa inne på Emporia. Fin månad! Utöver det var det mycket plugg.Bilden kan innehÃ¥lla: personer som rider, häst, himmel, utomhus och natur
Ingen automatisk text tillgänglig.
April:
Tränade på med hästarna, Myggan blev riden ett par gånger och gjorde fina framsteg! Tävlade en lokal LB med skräp och var iväg och tränade med honom, vi hann även med en klubbis i hoppning. Käkade våffla och glass på min kompis Carros glass-ställe i Lund. Magiskt gott! Cezar kom till Möinge och blev såld. Tog hästskötarexamen vilket var en stor lättnad! Bilden kan innehÃ¥lla: himmel, häst, utomhus och natur
Bilden kan innehålla: mat
 
Maj:
Inledde Maj månad med att åka till Budapest med Vicki och spenderade ett par underbara dagar i sol där nere! Fick skrota min bil (Sonny) och blev med ny bil (Kylen). Tävlade lite på både Skräp och Lillan. Fick tyvärr säga farväl till Tuffing. Myggan och Nero fyllde år, 4 respektive 7. Lämnade in det sista skolarbetet, blev godkänd på gymnasiearbetet och så var det BAL! Emy fyllde även år!
Bilden kan innehålla: 3 personer, inklusive Matilda Wald, personer som ler, personer som står och utomhus
Bilden kan innehålla: 2 personer, himmel, solglasögon och utomhus
 
Juni:
STUDENTEN!! Magisk vecka med massor av skojigheter! Varvade studentveckans fester med hästtävlingar. Startade min första LA med skräp och kammade hem över 65%! Efter studenten var det jobb direkt, jobbade på XL-Bygg, tanläkarkliniken och i stallet på skolan. Åkte till sjöarna med Mac och badade, sökte till universitet och hade fotografering med mina hästar. Myggan och Nero lyckades skada sig inom ett dygn vilket resulterade i tre veterinärbesök inom 24h. Tog emot diplom från skolan. Bilden kan innehÃ¥lla: Matilda Wald, utomhus och naturBilden kan innehÃ¥lla: en eller flera personer, häst, utomhus, natur och vattenBilden kan innehÃ¥lla: en eller flera personer, personer som rider, häst, utomhus och natur
 
Juli:
Jobbade på och slet. Båda mina hästar blev friska igen och kunde sättas igång. Jaxz stod hos oss och var med på fälttävlansauktion hos Anna Hassö. Nero fick börja hoppa igen efter uppehll sedan mars, Vicki startade även honom på hans första tävling sedan februari. Började rida igång Myggan igen efter att hon haft vila sedan april. Var i falsterbo med favoritgänget och tatuerade mig! Krockade, åkte till bakken och spenderade alla fina sommarkvällar i stallet. 
Bilden kan innehålla: en eller flera personer och närbildBilden kan innehålla: en eller flera personer, personer som rider, häst, himmel, utomhus och natur
 
Augusti:
Åkte på roadtrip till Danmark med Vicki, badade med Nero i sjöarna och red på stubbfälten nästan varje dag. Avslutade måaden med att åka till Kreta med Vicki, Elin och Madde. Fin vecka! Firade 2 år med Myggan. Gick bra att rida, hästarna kändes så fina. När jag inte reste eller var i stallet jobbade jag. Hann med tre rundor till Bakken denna månad, galet 😂Bilden kan innehÃ¥lla: 2 personer, inklusive Viktoria Evaldsson, personer som ler, personer som stÃ¥r, himmel, berg, hav, utomhus och naturBilden kan innehÃ¥lla: häst, himmel och utomhusBilden kan innehÃ¥lla: en eller flera personer, himmel, häst, utomhus och natur
 
September: 
Började månaden med att Vicki fyllde år, Nero skadade sitt öga och jag kom in på Halmstads Universitet och påbörjade en historiakurs som jag är klar med nu i januari. Började hoppa Myggan och kom igång mer med Nero. Jag och Nero startade vår första lokala sedan februari och var även i Munka och hoppade en terräng. Jobbade och pluggade mycket. Myggan var på sin första träning. Knut flyttade in i vårt stall! Svenska hopplandslaget tog även en silvermedalj under VM-veckan i Tryon. Köpte gymkort och har hängt där tre gånger i veckan sedan dess. 
Bilden kan innehålla: personer som rider, häst, himmel, utomhus och naturBilden kan innehålla: utomhus
 
Oktober:
I oktober var vi i skogen en del och red, hade med mig Myggan på vårt första äventyr utanför hemmaplan! Hoppade Lady en del vilket gick jättebra! Startade även en lokal på henne där vi kom 4a i ena klassen. Åkte iväg och hoppade Nero och Myggan, startade även Nero någon tävling. Var med mina kusiner på Bounce i malmö och avslutade med god mat på Jensens Böfhus. Bilden kan innehÃ¥lla: 1 person, som ler, himmel, häst, utomhus och naturBilden kan innehÃ¥lla: häst, utomhus och naturBilden kan innehÃ¥lla: häst och utomhus
 
November:
Tränade på med alla hästarna, Myggan gick jättebra och fick starta en blåbärshoppning med två nollor som resultat. Sedan dess har hon haft vintervila. Kom igång och började hoppa lite högre på Nero. Tävlade ett par starter med honom också, avslutade tävlingssäsongen med en 1,05-runda i Åsbo! Tittade på när Vicki sjöng med i Barnbidraget och firade farsdag. 
Bilden kan innehålla: häst och utomhusBilden kan innehålla: himmel och utomhusBilden kan innehålla: en eller flera personer, häst och utomhus
 
December:
December har varit en relativt lugn månad. Jag fyllde 19 och firade mig lite lugnt hemma. Hade en supermysig jul med familjen och har umgåts med kompisar en del. Kom in på min drömutbildning, juristlinjen! Klippte av mig 50cm hår.. Spenderade många kvällar i ridhuset och det har gått bra att rida nästan varje pass denna månaden! Nero fick ultraljudsbehandling för att hjälpa till att återhämta kroppen. Hade en julfotografering med hästarna. Bilden kan innehÃ¥lla: 1 person, som ler, häst, utomhus och naturBilden kan innehÃ¥lla: en eller flera personerBilden kan innehÃ¥lla: text
 
 
Gott nytt år!